Smertepodcast

”Ud af smerten” - et mentalt træningsprogram.

Copyright © Læge Robert Pind.

Podcast: kr 250,-

Smertepodcasten ”Ud af smerten” er beregnet til at hjælpe dig med at begrænse smerter, som har en kendt årsag.

Smerter er udtryk for, at der er noget galt i kroppen. Så er din smerte ikke tilstrækkelig undersøgt, må du derfor vente med at bruge smertepodcasten.

”Ud af smerten” kan bruges som et supplement til anden smertebehandling, og hos nogle kan det eventuel helt erstatte almindlig smertebehandling.

Formålet med mental træning er at bringe dig i en dyb koncentration gennem afslapning. I denne tilstand arbejdes der på en behagelig måde med smerteproblemet.

Tanker påvirker vore reaktioner, og du lærer gradvist at bruge dine tanker positivt.

Du får god brug for at kunne bruge din fantasi i forbindelse med afspilningen, der varer 14

minutter.

Det er ikke alle, der kan koncentrere sig om øvelserne de første gange, men som regel kommer det ret hurtigt ved de gentagne øvelser.

Du anbefales at lytte til ”Ud af smerten” dagligt de første 2 uger.

Når du har lært at anvende mental-træning, kan din hjerne let bringes tilbage til den komfortable tilstand igen og igen – i minutter eller timer. Jo mere du øver dig, jo lettere og mere automatisk vil det blive – og jo længere tid vil den gunstige effekt kunne forventes.

Forventet effekt: I 42 afspilninger prøvede 12 patienter at anvende denne form for mental træning over for forskellige smerter, både akutte og kroniske. Af de 42 afspilninger blev der på en skala fra 0-10 opnået en smertebegrænsning hos 9 ud af 10. Og den gennemsnitlige smertereduktion var 41%. Hos nogle kunne smertereduktionen holde sig et helt døgn, og hos migrænepatienter kunne de ovenikøbet undgå deres migræneanfald.

Ved mental træning oplever nogle, at reduktion i deres smerte kan holde sig i et år eller længere.

Andre at de har behov for at anvende metoden, når der atter er et aktuelt brug for at reducere en smerte – måske bare efter at have anvendt metoden nogle få minutter.

Skulle metoden ikke medføre en mærkbar smertereduktion, så oplever næsten alle forbedringer af livskvaliteten f.eks. ved en forbedring af søvnen, bedre velbefindende, mere ro og mindre stress samt en bedre accept af deres smertetilstand.

Nattesøvnen forbedres - noget som de fleste smertepatienter har brug for, da dårlig nattesøvn påvirker koncentration, hukommelse og humør på negativ vis - samtidig med at den manglende søvn forhindrer en normal mæthedsfølelse med vægtøgning til følge

Virkningsmekanisme: Der er både en positiv effekt af vejrtræningsøvelser samt visualiseringerne, som begge får hjernens potentiale til at falde til ro (der sker en reduktion i delta-aktiviteten samtidig med at den rolige alpha-aktivitet øges).

Herudover har vejrtrækningsøvelserne også en endorfinfrigørende virkning.

Det kunne bliver spændende for dig at opleve, hvilke forbedringer du vil komme til at opnå.

Hvis du vil finde ud af det, kan du bestille

Podcasten kr 250,-